Zawartość

  1. Level 2
  2. Level 4
  3. Level 5
  4. Level 7
  5. Level 9
  6. Level 11
  7. Level 14
  8. Dynamit
  9. Super Secret Areas
  10. Podziękowania



Level 2

Infinite loop

Jeżeli kiedykolwiek zastanawiałeś się, skąd biorą się tak wysokie wyniki na liście HighScores, to właśnie znalazłeś odpowiedź. Za każdym razem, gdy wczytujesz grę w dowolnym punkcie zapisu, wszystkie skarby znajdujące się "za tobą", czyli w miejscach, które już przeszedłeś, pojawiają się ponownie. Takie zachowanie gry samo w sobie nie jest jeszcze żadnym problemem - przecież w założeniach twórców Clawa wszystkie save pointy miały się znajdować w miejscach, z których nie da się wrócić do wcześniej odwiedzonych lokacji. Niestety, w rzeczywistości wygląda to nieco inaczej. Projektanci poziomów popełnili kilka błędów, umożliwiających cofnięcie się i zdobycie większej ilości skarbów niż zostało to przewidziane. Najciekawszym z tych błędów jest właśnie infinite loop. Najciekawszym, ponieważ jako jedyny umożliwia zdobywanie kolejnych skarbów w praktycznie w nieskończoność (jedyną granicą jest liczba cyfr w zdobytym wyniku - jeżeli przekroczy on 99.999.900 gra po prostu się zawiesi).

Wykonanie infinite loop nie jest trudne, choć wymaga nieco wprawy. Wszystko ilustruje dołączony dwuminutowy klip avi (rozmiar: ~1,9 MB). W skrócie: wczytujemy grę w drugim punkcie zapisu (SP2) i, wykorzystując błąd projektantów poziomu, wracamy aż do pierwszego save pointu (SP1), w którym zapisujemy grę, wyłączamy ją i wczytujemy w tym samym miejscu. Wszystkie skarby pojawiają się raz jeszcze, a my, zdobywając je, dochodzimy do SP2, gdzie zapisujemy grę i wczytujemy ją ponownie. Jesteśmy znów w miejscu, w którym zaczynaliśmy. Jeśli wystarcza nam ilość zdobytych skarbów, w zwykły sposób kierujemy się do bossa, pokonujemy go i kończymy etap. Jeśli zaś chcemy zdobyć więcej dodatkowych skarbów, po prostu wykonujemy infinite loop od początku.

Pamiętajmy, że chociaż skorzystanie z infinite loop teoretycznie nie narusza zasad gry (nie korzystamy z żadnych kodów, a tym bardziej z trainera), to gracze doszli już dawno do wniosku, że nabijanie wyników tą metodą jest nieco nieuczciwe. Co za tym idzie, wszystkie takie rezultaty powinny zostać usunięte z listy HighScores na oficjalnej stronie gry. Kiedyś Monolith tak właśnie postępował, niestety od dłuższego czasu firma nie wykazuje już żadnego zainteresowania Clawem. Jest to jeden z powodów, dla których lista najlepszych wyników znajduje się teraz także na naszej stronie.

The unreachable coin

Z drugim poziomem związany jest jeszcze jedna ciekawa rzecz. Chodzi o znajdującą się na szczycie wieży z działami (tej samej, na którą musisz się wspiąć chcąc wykonać infinite loop) koronę wraz z czterema monetami (dokładna lokalizacja: 11295,2513). Najniższy pieniążek możesz bez kłopotu zdobyć, najzwyczajniej w świecie skacząc do góry. Jednak pozostałe trzy monety, wraz z koroną, znajdują się na tyle wysoko, że zwykły skok nic nie daje. Można to dość łatwo obejść, stosując tak zwany running leap, czyli skok z rozbiegu. Jest on przedstawiony na dołączonym filmiku, więc nie będę go tutaj opisywał. Dzięki niemu zdobywamy koronę wraz z dwoma znajdującymi się obok monetami. Pozostaje zatem najwyżej umieszczony pieniążek. W tym przypadku nie pomoże nam nawet running leap. W związku z tym Rich Kleinhenz, pisząc walkthroughs stwierdził, że "nie możesz zdobyć najwyższego pieniążka, a przynajmniej nie słyszałem, aby komukolwiek się to udało - jest to prawdopodobnie niemożliwe, aż do czasu, gdy ktoś wymyśli sposób na jego zdobycie". I faktycznie, dobrych kilka lat po napisaniu walkthroughs pochodzący z Bułgarii gracz, shaggy, dokonał tego prawdopodobnie jako pierwszy. Opiszę tutaj jego metodę.

Wejdź na wieżę i zabij jednego z wrogów - drugiego koniecznie pozostaw przy życiu. Próbować można zarówno z jednym, jak i z drugim przeciwnikiem - ja załatwiam tego ze strzelbą. Gdy przeciwnik będzie znajdował się dokładnie pod koroną, skocz na niego, ale nie uderzaj go szablą. Pozwól, aby to on ciebie uderzył i natychmiast po tym skocz do góry. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, wybijesz się "z powietrza", dzięki czemu skok będzie wyższy. Niestety, nie dość, że jest to trudny sposób, to jeszcze wiąże się z niemal pewną utratą kilku żyć. Co więcej, jest nawet bardzo prawdopodobne, że zobaczysz wielki napis "game over". Dlatego też do ćwiczeń (powtarzam, tylko do ćwiczeń) zalecam grę z włączonym kodem MPKFA - dzięki temu szybciej dojdziesz do wprawy, nie tracąc co chwilę żyć. Ćwiczenia są konieczne, bo najprawdopodobniej jednak nie uda ci się ani za pierwszym, ani za drugim, ani nawet za dwudziestym razem. Dodatkowo, oprócz wprawy, potrzeba tutaj jeszcze sporo szczęścia.

Dołączony klip avi (rozmiar: ~340 kB) przedstawia, jak to mniej więcej wygląda. Niestety, tylko "mniej więcej", ponieważ nie udało mi się zarejestrować zdobycia nieszczęsnego pieniążka - mój skok okazał się w dalszym ciągu nieco za niski. W najbliższym czasie spróbuję nagrać poprawiony filmik, ale niczego nie mogę obiecać, bo mimo wielu prób do tej pory udało mi się to zaledwie kilka razy.




Level 4

Save point 1

Wykorzystując błąd w The Dark Woods, można zdobyć dwukrotnie wszystkie skarby znajdujące się pomiędzy SP1 a SP2. Choć na pierwszy rzut oka wydaje się, że save point 1 jest umieszczony jak najbardziej poprawnie i nie ma żadnej możliwości jego obejścia, to w rzeczywistości taka możliwość istnieje. Droga prowadzi "na około", czyli przez znajdujące się przed SP1 przenoszenie. Zanim się do niego skierujesz, zeskocz w dół, by zdobyć kilka pieniążków i załatwić znajdującego się tam przeciwnika. Zakończ bieżące życie i idź do przenoszenia. Ogromnym ułatwieniem jest fakt, że można z niego korzystać dowolnie wiele razy. Najpierw zdobądź zatem wszystkie znajdujące się tam skarby, po czym wskocz na najwyżej znajdującą się "skocznię". Z niej wybij się w prawo, tak daleko, jak tylko potrafisz. Jeżeli wykonałeś skok poprawnie, wylądujesz na szczycie drzewa. Niestety, najgorsze dopiero przed tobą - musisz bowiem dostać się na drugie drzewo znajdujące się w dość znacznej odległości. Niestety, zwykły skok najprawdopodobniej nic nie da. Musisz wykonać krótki running leap: wybijając się z wyrzutni i lądując na drzewie, cały czas trzymaj wciśniętą strzałkę w prawo. Skocz jak najdalej w prawo. Jeżeli zobaczysz, że się nie udało, natychmiast wciśnij strzałkę w lewo, aby się cofnąć - inaczej znajdziesz się w pułapce.

Kiedy wreszcie uda ci się znaleźć na drugim drzewie, zeskocz w dół - oczywiście po prawej stronie :) Znajdziesz się za SP1. Teraz po prostu zdobądź wszystkie znajdujące się tu skarby. Idź do przodu, nie przejmując się checkpointami. Gdy zobaczysz już SP2, zawróć aż do pierwszego punktu zapisu. Tam zapisz grę i wczytaj ją ponownie. Możesz zdobyć skarby po raz drugi, a następnie w zwykły sposób ukończyć level. Jeżeli wszystko poszło dobrze, powinieneś osiągnąć wynik 2389700 punktów.

W teorii wszystko wygląda łatwo i przyjemnie. Po kilku nieudanych próbach możesz się jednak rozczarować. Faktycznie, ten skok nie należy do łatwych. Niektórzy uważają nawet, że to, czy jego wykonanie jest możliwe, zależy od konkretnego komputera, a dokładniej jego konfiguracji. Jeżeli więc za nic w świecie nie jesteś w stanie doskoczyć na drugie drzewo, możesz skorzystać z metody przedstawionej na filmiku (rozmiar: ~1,4 MB). W skrócie: do wykonania skoku możemy wykorzystać czerwoną mysz, niestety kosztem jednej czaszki. Zatem w tym przypadku maksymalnym wynikiem jest 2364700 pkt.




Level 5

The Township to kolejny poziom, w którym występuje błąd związany z checkpointem. W dodatku dotyczy on zarówno pierwszego, jak i drugiego punktu zapisu. Istnieje kilka sposobów na wykorzystanie tych błędów - różnią się one ilością dodatkowych skarbów, które możesz zdobyć. Jeszcze jedna uwaga: niezależnie od wybranej metody, kilka razy konieczne będzie skorzystanie z funkcji End Life. Jeśli zatem masz mniej niż 3 życia, najlepiej będzie jeśli przejdziesz poprzednie 4 levele jeszcze raz.

Save point 1

Samo przeskoczenie nad SP1 jest czynnością bardzo łatwą. Wyląduj za flagą i "oczyść teren", pozostawiając jednak znajdującą się tam mysz w spokoju. Idąc w prawo dotrzesz do pierwszego checkpointa. Pod żadnym pozorem nie zapisuj tam gry, zamiast tego zakończ życie. Znajdziesz się znów przed SP1 - przeskocz go ponownie, omijając catnip. Rozpędź się (wykonaj running leap) i przeskocz nad pierwszym checkpointem. Idź do kolejnej flagi, zdobywając po drodze wszystkie skarby. Nie zapisuj gry, ponownie zakończ życie. Po raz kolejny przeskocz SP1. Tym razem skorzystaj z myszy - przeskocz nad pierwszym i drugim checkpointem (uwaga, czasu jest bardzo mało!). Zejdź w dół po zapadających się mostach, gdzie napotkasz trzeci checkpoint. Przeskocz go, wykorzystując running leap. Zabij wszystkich wrogów i zdobądź wszystkie skarby (w tym znajdujące się tam przenoszenie). Uwaga: nie możesz w tym momencie ani razu zginąć! Kiedy dojdziesz do drugiego save pointa, przeskocz nad nim w sposób pokazany na dołączonym filmiku. Zdobywaj wszystkie skarby, aż do momentu, gdy napotkasz kolejny checkpoint. W tym miejscu kolejny raz zakończ życie. Znajdziesz się przed SP1. Zapisz tam grę i wczytaj ją w tym samym miejscu. Wszystkie skarby pojawią się ponownie - zdobywaj je, przechodząc level w zwykły sposób, aż do momentu gdy znajdziesz się przed SP2.

Save point 2

Przeskocz SP2, zdobywaj wszystkie znajdujące się tam skarby, nie przejmuj się pierwszym checkpointem - możesz tam zapisać grę. Zejdź w dół po zapadających się mostach. Jeden ze znajdujących się tam wrogów ma catnip. Zdobądź go, po czym wróć na górę po sterczących z prawej strony fragmentach zawalonych mostów - tak, jak pokazane jest to na filmiku. Zdobądź wszystkie skarby aż do samego końca levelu, po czym po raz kolejny zakończ życie. Jeżeli zostawiłeś jakieś skarby na rozwalonych mostach, możesz teraz zejść w dół i je zdobyć, po czym raz jeszcze skorzystać z jakże przydatnej funkcji End Life. Następnie idź w lewo, cofając się, aż znajdziesz się z powrotem przy drugim save poincie. Zapisz grę, po czym wczytaj ją ponownie. Tak jak poprzednio, wszystkie skarby są znów na swoim miejscu. Wszystko, co trzeba już zrobiłeś - możesz najzwyczajniej w świecie iść do końca levelu.

Powyżej opisałem najtrudniejszy sposób (autorem tej metody jest Mahesh), ale zarazem umożliwiający zdobycie największej ilości punktów - 2073900 (a w przypadku wykorzystania dodatkowo sztuczki z dynamitem jeszcze więcej, bo aż 2112900). Jeśli zaglądałeś na listę HighScores dla levelu 5, z pewnością zwróciłeś uwagę, że zdecydowana większość graczy wybiera drogę łatwiejszą, dzięki której możliwe jest zdobycie 1719900 pkt. W zasadzie jest ona "skróconą wersją" opisanej przeze mnie metody. Jedyną różnicą jest fakt, że znajdujący się tuż po SP1 catnip wykorzystujemy tak, jak przewidzieli to twórcy levelu - czyli do zdobycia znajdujących się na górze skarbów. W związku z tym nie przeskakujemy nad drugą flagą - od razu cofamy się do SP1, zapisujemy i wczytujemy grę. Dalszą część porady, dotyczącą SP2, wykonujemy identycznie.

Tak jak poprzednio, zapraszam do ściągnięcia filmiku (rozmiar: ~5 MB).




Level 7

The missing crab

W siódmym poziomie napotykamy drobny, ale bardzo denerwujący błąd w grze. Denerwujący zwłaszcza wówczas, gdy próbujemy osiągnąć maksymalny możliwy wynik (1775800 punktów). O co chodzi? Otóż jeden z krabów (możemy za niego otrzymać pieniążek) nie pojawia się, gdy gra została wczytana w SP1. Gdy zaś gramy od początku levelu, krab znajduje się na swoim miejscu. W praktyce oznacza to tyle, że chcąc zdobyć wszystkie skarby, musimy za jednym zamachem dojść od początku etapu aż do drugiego save pointa.




Level 9

Save point 1

Tuż przed pierwszym punktem zapisu widoczne jest przenoszenie i spacerujący obok niego Crazy Hook. Zostaw go na razie w spokoju, oczyść teren dookoła i zjedź na dół po platformie. Nie zapisuj jednak gry w SP1, zamiast tego skorzystaj z funkcji End Life. Teraz rozpędź się i wyskocz w górę prosto na wspomnianego CrazyHooka. Kiedy zostaniesz przez niego uderzony, natychmiast wciśnij skok ponownie. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, Claw wykona w powietrzu drugi skok i dostanie się na górę. Przyznaję jednak, że wymaga to wielu prób i zależy w dużej mierze od szczęścia. Jeśli się uda, idź najpierw do przenoszenia, a następnie zwyczajnie zbieraj kolejne skarby na swojej drodze, aż do SP2. Nie musisz przejmować się kolejnymi flagami. Przed SP2 zakończ życie i wróć do pierwszego punktu zapisu, zapisz tam grę i wczytaj ją ponownie w tym samym miejscu.

Teraz możesz zebrać wszystkie skarby ponownie. Zauważ, że z miejsca, gdzie znajduje się przenoszenie i CrazyHook możesz tym razem zeskoczyć w dół (pamiętaj, aby najpierw "zaliczyć" teleport), znaleźć się przed SP1 i jeszcze bardziej poprawić swój wynik. Pokazane jest to na dołączonym filmiku (rozmiar: ~1,6 MB). Kiedy zdobędziesz tam tak dużo skarbów, jak to możliwe, zawróć i zwyczajnie idź najpierw do SP2, a następnie do końca levelu. Maksymalny możliwy wynik to 2241800.

The unreachable crate

W levelu 9 występuje jeszcze jeden błąd, tym razem innego rodzaju. Otóż w pobliżu SP2 znajduje się skrzynia zawierająca sztabkę złota (dokładna lokalizacja: 15980,7797), do której w żaden sposób nie można się dostać. Na szczęście niemożność zdobycia 500 punktów z nawiązką rekompensują dodatkowe skarby, które można zdobyć w opisany powyżej sposób. W wersji DVD ten błąd został przeze mnie poprawiony (feralna skrzynia po prostu została usunięta), dzięki czemu informacja o perfekcyjnym wyniku jest poprawnie wyświetlana - nie musimy już sięgać po "nadmiarowe" skarby.




Level 11

The shortcut

Na liście HighScores w 11 poziomie pierwsze miejsce zajmuje Eugenio Resende z wynikiem wyższym niż maksymalny możliwy do zdobycia standardowymi metodami. Nikt jednak dotychczas nie wiedział, jaka sztuczka umożliwiła Brazylijczyowi zdobycie wyniku 1171700. Większość graczy była przekonana, że jakimś sposobem udało się mu przeskoczyć ponad pierwszym punktem zapisu, omijając go. W ten sposób mógłby zdobyć sporo dodatkowych skarbów, po czym wrócić do SP1, zapisać tam grę i wczytać ją jeszcze raz w tym samym miejscu. Oczywiście spowodowałoby to, że zdobyte już skarby pojawiłyby się ponownie na swoich miejscach.

Okazało się jednak, że po prostu nie da się przeskoczyć nad pierwszym save pointem bez zapisywania gry. Z kolei drugi punkt zapisu jest umieszczony w taki sposób, że przeskoczenie go na pewno nie jest możliwe, w grę nie wchodził tu nawet trik z dynamitem - po prostu ściany są zbyt wysokie, by móc na nie wskoczyć.

Ritta odkryła jednak nowy, zupełnie inny sposób. Należy podnieść pierwszego napotkanego kotoryba i wrzucić go do znajdującego się z prawej strony zbiornika z wodą, a następnie samemu tam wskoczyć. Clawa ustawiamy tuż przy lewej ścianie, po czym wciskamy strzałkę w dół. Nie przejmujemy się strzałami z trójzębu kotoryba, nie puszczamy też wciśniętej strzałki. Po dwóch lub trzech strzałach Claw spadnie w dół i znajdzie się tuż przed końcem planszy!

Trick można obejrzeć na filmiku (rozmiar: ~450 kB).




Level 14

Tiger guard error

Myślę, że o tym błędzie już słyszeliście. Przeglądając 14 poziom w edytorze, tuż po SP1 zauważamy tygrysa, który w grze się w tym miejscu nie pojawia. Powodem są błędne parametry X Min oraz X Max. Poprawne też są co prawda wpisane, ale w oknie właściwości niewłaściwego obiektu - znajdującej się za tygrysem dekoracji. Rezultatem jest to, że nie ma możliwości zdobycia krzyżyka, pierścienia i sztabki złota, a maksymalny możliwy wynik zamiast 684300 wynosi o 7000 punktów mniej. Podobnie jak błąd związany z niedostępną skrzynią w levelu 9, tak i ten poprawiłem w wersji DVD, usuwając tygrysa.




Dynamit

Claw może skakać jeszcze wyżej niż z wpisanym MPJORDAN, i to bez żadnych kodów. Niemożliwe? A jednak. Wystarczy skorzystać z - tak, to nie żart - dynamitu. Metodę tę możemy wykorzystać np. w 7 poziomie, wczytując grę w drugim punkcie zapisu i wracając do wcześniej odwiedzonych miejsc, by zdobyć dodatkowe skarby. Jest to przedstawione na dołączonym filmiku (rozmiar: ~90 kB). Nie jest to jednak jedyny level, w którym możemy zastosować sztuczkę z dynamitem; oto ich pełna lista:

Level Max. wynik Opis
1
2303800
Dotyczy to zarówno SP1, jak i SP2. W pierwszym przypadku zdobywamy zaledwie jedną dodatkową jaszczurkę, ale za to w drugim możemy się cofnąć aż do pierwszego punktu zapisu, oczywiście zdobywając po drodze wszystkie skarby. Teoretycznie jest tu możliwe zdobywanie skarbów w nieskończoność na podobnej zasadzie jak w 2 poziomie (infinite loop), ale pamiętajmy, że po pierwsze jest to nieuczciwe, a po drugie szybko skończy się nam dynamit, do którego amunicji w La Roca nie znajdziemy.
5
2112900
Dynamit wykorzystujemy tuż po pierwszym punkcie zapisu do wskoczenia na górę, gdzie zwykle dostajemy się przy pomocy znajdującego się w pobliżu catnipa. Mysz ta potrzebna będzie jednak do nieco innych celów niż to przewidzieli twórcy gry (zobacz Level 5).
6
1753400
Wczytujemy grę w pierwszym punkcie zapisu, podchodzimy do ściany z prawej strony i wybijamy się najwyżej, jak to możliwe. Wskoczyć na górę się niestety nie da, ale możemy wrzucić tam kolejną wiązkę dynamitu i zdobyć dwa pieniążki, które spadną na dół. Niewiele, ale lepsze to niż nic.
7
2242000
Po wczytaniu gry w SP2 idziemy na lewo, wskakujemy przy pomocy dynamitu na górę i zdobywamy dodatkowe skarby, cofając się tak daleko, jak tylko to możliwe.
8
3145400
Tutaj możemy zastosować dynamit przy obydwu save pointach, a to przekłada się na rekordowo dużo możliwych do zdobycia skarbów. W tym levelu zastosowanie opisywanej sztuczki jest jednak dość trudne - do treningu zdecydowanie polecamy inne poziomy.
10
2106500
Sytuacja identyczna jak w przypadku poziomu 7, z tym że grę wczytujemy w SP1.




Super Secret Areas

Jak zapewne wiecie, w grze znajdują się trzy "super skrytki" - po jednej w The Caverns, Tiger Island i The Temple. Chociaż sporo osób już o nich słyszało, a nawet już odwiedziło którąś z nich, wciąż pojawia się wiele pytań, zwłaszcza dotyczących sekretu w 13 poziomie.

Super Secret Area 1

Super Secret Area 1 znajduje się w 11 levelu. Właściwie nie nazwałbym tego miejsca sekretem - nie dość, że jest doskonale widoczne, to jeszcze znajduje się na samym początku etapu. Oczywiście chodzi o znajdującą się po lewej stronie drabinę. Jedyną trudnością jest wskoczenie na tę właśnie drabinę. Wystarczy do tego running leap - taki jak pokazany na filmiku. Sama skrytka nie zawiera żadnych skarbów, jest za to duży wybór powerupów. Właściwie jednak jedyną godną uwagi rzeczą jest 60-sekundowy catnip, najdłuższy w całej grze. Choć można się obyć bez niego, jest przydatny dla tych, którzy z z 15-sekundową myszą dostępną na początku levelu po prostu "nie wyrabiają".

Super Secret Area 2

Super Secret Area 2 ukryta jest w poziomie 13, dla odmiany na samym jego końcu. Po pokonaniu Red Taila (w zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie, abyś zrobił to w trakcie walki z bossem, ja jednak takie próby odradzam) musisz skoczyć na ukrytąw wodzie platformę. Tak jak w poprzednim przypadku, konieczny będzie running leap. Wystarczy stanąć tuż obok kolców, rozpędzić się i wybić się z samej krawędzi lądu. Do zdobycia jest czaszka oraz dodatkowe życie.

Super Secret Area 3

Super Secret Area 3, podobnie jak poprzednia, znajduje się tuż przed końcem poziomu. Bezpośrednio przed walką z Omarem, mniej więcej nad miejscem, gdzie znajduje się ostatni w 14 poziomie tygrys, ukryta jest niewidoczna platforma. Do wskoczenia na nią będzie konieczne wykonanie - czegóżby innego - running leap. Doskonale ilustruje to dołączony klip avi, więc nie będę tego tu opisywał. Tym razem zdobyć możemy czaszkę, cztery apteczki oraz trzy dodatkowe życia - mogą być przydatne do walki z Omarem.

Na zakończenie filmik (rozmiar: ~560 kB), przedstawiający wszystkie trzy sekrety.




Podziękowania

Special thanks
  • Monolith Productions, za stworzenie świetnych gier - Claw oraz No One Lives Forever,
  • Arbegas i Mahesh, za odkrycie i przedstawienie większości "sekretów" w grze,
  • Rich Kleinhenz, za napisanie walkthroughs - wspaniałego źródła informacji o Clawie,
  • Finn Scheele, za stworzenie świetnej strony (niestety, nie znajdziemy jej już w sieci),
  • Randy Stroot, za aktywną dyskusję na forum, między innymi o omawianych tu trikach,
  • Eugenio Resende, za tłumaczenie postów Arbegasa i nie tylko :P,
  • A także (kolejność losowa): Freyashawk, Meezo, Fangs, Patrick B. Chin, Helias, Bargo, Zeus, Joe Robb, Aavishkar Patel, gh0st_spy, Grey Cat, shaggy, DzjeeAr, Edd Brown, Claw181, V.N., Mr Cat, Aaditya, Horacio, Manan, Alex, Jeremy, Rita, SparkBoy, Treasurer, patts, ghost, XeRo9009 i inni użytkownicy forum, których tutaj nie wymieniłem :)


© 2004-2017 Grey Cat, Zuczek and Teo phil. Site best viewed in 800x600 using Internet Explorer or Firefox.